Field Service jest usługą realizowaną przez inżynierów 7Technology lub podwykonawców działających w imieniu i na zlecenie 7Technology bezpośrednio w lokalizacjach Klienta. Obejmuje ona wszelkie zadania związane z naprawą sprzętu IT oraz działaniami prewencyjnymi związanymi z serwisem/obsługą urządzeń, a także utrzymaniem oprogramowania w działaniu.
Usługą Field Service objęte są urządzenia takie jak:
- stacje klienckie komputer/laptop, drukarki, serwery, urządzenia LAN,
- telefony lub inny sprzęt wymieniony w umowie
Po zakończonych aktywnościach przeprowadzane są testy funkcjonalne. Wykonanie usługi potwierdzane jest protokołem odbioru i udokumentowane w dostępnych narzędziach zgłoszeniowych oraz w bazach CMDB.
Usługa Field Service dzieli się na:
- diagnozowanie błędów sprzętu komputerowego
- wymiana uszkodzonego sprzętu, jeżeli nie ma możliwości jego naprawy, zgodnie z zasadami określonymi w SLA.
- przywracanie podstawowej funkcjonalności sprzętu komputerowego po awarii
- działania prewencyjne
- wsparcie dla print-serwerów i file-serwerów oraz serwerów aplikacji
- dokumentowanie przeprowadzonych prac i zastosowanych rozwiązań.
- re-instalacja niepoprawnie działającego oprogramowania po zrobieniu kopii danych
- instalacja i podstawowa konfiguracja instalowanego oprogramowania wg uzgodnionego szablonu instalacji i konfiguracji stacji, SOE.
- upgrade, wprowadzanie poprawek oprogramowania w ramach obowiązujących licencji
- I – Install: uruchomienie nowego stanowiska pracy bądź przywrócenie funkcjonalności; dostawa sprzętu, podłączenie stanowiska do sieci klienta, podłączenie urządzeń peryferyjnych i uruchomienie dostępu zdalnego do urządzenia; instalacja oprogramowania SOE; instalacja i uruchomienie drukarki
- M – Move: przeniesienie/zmiana lokalizacji wskazanego elementu infrastruktury IT, lub stanowiska pracy; deinstalacja, przetransportowanie oraz instalacja na nowym miejscu pracy
- A – Add: rozbudowa istniejącego elementu infrastruktury IT dotycząca np.: dysku twardego, napędu, pamięci RAM, kart rozszerzeń, aplikacji, sieci LAN, itp.
- C – Change: zmiana w istniejącym komponencie infrastruktury IT; np. rekonfiguracja sprzętu, oprogramowania, sieci LAN, itp
- D – Delete: usunięcie istniejącego elementu infrastruktury IT, np. likwidacja stanowiska roboczego - deinstalacja, demontaż oraz spakowanie i transport sprzętu
- wsparcie infrastruktury ICT Klienta w zakresie tej usługi rozliczane jest na podstawie rzeczywistego czasu poświęconego na realizację zlecenia.
- usługą mogą być objęte serwery, urządzenia LAN, telefony jak również inne niestandardowe urządzenia.