7 MES to autorski system informatyczny 7Technology do zarządzania produkcją w zakładach mięsnych.
System powstał w oparciu o wieloletnie doświadczenie założycieli firmy we wdrażaniu systemów informatycznych w branży mięsnej. Pierwsze moduły 7 MES wdrażane były w latach 2005 – 2007 w jednej z największych polskich firm przetwórstwa mięsa wieprzowego. W kolejnych latach system 7 MES rozwijany był już pod marką 7Technology.
W 2013 roku 7Technology rozpoczął współpracę z niemiecką firmą informatyczną KiRa GmbH. Ta znana w niemieckim sektorze mięsnym spółka IT zrealizowała dla liderów tamtejszego rynku dziesiątki wdrożeń dedykowanego oprogramowania dla zakładów ubojowych, zakładów z segmentu HoReCa oraz grup producenckich zajmujących się obrotem bydła. Współpraca zaowocowała nawiązaniem Partnerskich relacji, wymianą doświadczeń i rozwiązań IT, rozszerzeniem wspólnych usług oraz współpracą przy pracach programistycznych i wdrożeniach systemów IT dla sektora mięsnego.
Dziś 7 MES to w pełni kompletny, nowoczesny program informatyczny, wdrażany w zakładach uboju trzody chlewnej, bydła, koni oraz zakładach rozbioru i przetwórstwa wołowiny, wieprzowiny i dziczyzny. Dla liderów krajowego sektora mięsnego zrealizowaliśmy kilkadziesiąt wdrożeń systemu zarządzającego takimi procesami, jak: skup zwierząt, ubój, wychładzanie, obróbka poubojowa, rozbiór, rozliczanie produkcji, magazynowanie, mroźnie, po wydanie gotowego produktu.
Zalety rozwiązania 7 MES
ModułowośćOferowane przez 7Technology oprogramowanie ma charakter modułowy. Użytkownik może wdrożyć w swojej firmie dokładnie te komponenty, które odpowiadają jej rzeczywistym i specyficznym potrzebom. |
|
Dowolna konfiguracjaSystem można szczegółowo skonfigurować pod kątem konkretnego profilu i skali działalności. System umożliwia rozbudowę funkcjonalności w przyszłości, w miarę rozwoju przedsiębiorstwa. |
|
Integracja wszystkich danychPodstawę systemu stanowi informatyczna platforma klasy ERP, której zadaniem jest gromadzenie informacji w bazie danych oraz zaawansowane zarządzanie nimi. Opracowana przez 7Technology specjalistyczna aplikacja współpracuje z platformą w czasie rzeczywistym, na bieżąco pobierając i zapisując dane w centralnym rejestrze. |
|
Hierarchia dostępuOprogramowanie umożliwia utworzenie hierarchii dostępu, tak aby pracownicy poszczególnych odcinków (np. skup, rozbiór, pakowanie itd.) mieli wgląd jedynie w te dane, których bezpośrednio wymaga wykonywana przez nich praca. Zarząd i kierownictwo mogą mieć pełny, bieżący podgląd postępu toczących się w zakładzie prac, mogą również przeglądać dane w ujęciu analitycznym (np. w postaci raportów), co znacznie usprawnia proces decyzyjny i ułatwia planowanie. |
|
Dedykowany oraz przyjazny interfejsSystem 7 MES zostało zaprojektowane w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić jego obsługę osobom pracującym w halach produkcyjnych. Przejrzysty i przyjazny interfejs może być obsługiwany za pomocą paneli dotykowych. |
|
Rozwiązania desktopowe oraz mobilneSystem 7 MES może być opcjonalnie używany w trybie desktopowym oraz mobilnie. Dostęp do funkcjonalności systemu można uzyskuje się za pomocą takich urządzeń jak smartfony, czy tablety. Aplikacje działają pod kontrolą systemu Microsoft Windows 10 / 11 |
Korzyści z wdrożenia 7 MES
- automatyzacja zbierania i przetwarzania danych ze wszystkich stanowisk produkcyjnych w czasie rzeczywistym
- integracja z wszystkimi urządzeniami produkcyjnymi (wagami, urządzeniami do badania mięsności, terminalami, systemami etykietującymi)
- zgodność z wymogami nałożonymi przez normę HACCP (pełna śledzeniowość partii i elementów)
- bezprecedensowy wzrost wydajności pracy, zredukowanie błędów ludzkich i większa kontrola nad jakością ich pracy
- bieżący dostęp do kluczowych danych w skali całego zakładu mięsnego, przy uwzględnieniu hierarchizacji dostępu
- monitorowanie przebiegu produkcji w skali całego zakładu lub grupy zakładów (grupy kapitałowe)
- dokładne analizy wydajności i zarządzania produkcją (kalkulacje rozbiorowe, uzyski)
- optymalizacja receptur (technologii produkcji)
- spójne raportowanie produkcji w skali całego zakładu produkcyjnego lub grupy zakładów (grupy kapitałowe)
- bieżąca kontrola nad kluczowymi wskaźnikami (KPI)
- podejmowanie decyzji planistycznych, zakupów surowca, ustalania cen sprzedaży w oparciu o obiektywne dane
- identyfikacja obszarów produkcyjnych wymagających ulepszenia
- ograniczenie przestojów, obniżenie strat
- poprawa wskaźników OEE [Overall Equipment Effectiveness)
- bezproblemowa integracja z systemami nadrzędnymi klasy ERP
- intuicyjny, dedykowany interfejs