SAP / SAP Basis

Utrzymanie systemu SAP

Utrzymanie systemu SAP

Usługi SAP Basis świadczone przez 7Technology charakteryzuje:

  • pojedynczy punkt kontaktu SPOC (Service Desk)
  • dedykowany koordynator
  • monitorowanie systemów SAP w trybie 24/7
  • gwarantowane czasy reakcji
  • obsługa na podstawie SLA
  • standardy działania zgodne z SAP Best Practices
  • standardy obsługi procesów wg wytycznych ITIL

 

W ramach SAP Basis świadczymy następujące usługi

  • codzienne monitorowanie dostępności systemu
  • tworzenie kopii zapasowej binariów SAP i OS
  • tworzenie kopii zapasowych binariów bazy danych
  • tworzenie kopii zapasowych bazy danych w trybie online wg schematu przyjętego dla środowiska w umowie klienta końcowego
  • tworzenie kopii zapasowych bazy danych w trybie offline
  • przechowywanie logów bazy przez czas ustalony w Kontrakcie
  • planowanie i nadzór nad procedurami tworzenia kopii zapasowych
  • rekonstrukcja bazy danych po ewentualnej utracie plików
  • rekonstrukcja systemu OS i SAP ewentualnej utracie plików
  • zarządzanie środowiskiem DR (Disaster Recovery), cykliczne zasilanie bazy danej logami
  • konfiguracja systemu zgodnie z polityką bezpieczeństwa
  • administracja użytkownikami systemowymi SAP* i DDIC
  • administracja użytkownikami, profilami bezpieczeństwa i prawami dostępu
  • konfiguracja bazy danych pod kątem wydajności
  • reorganizacja bazy danych bez zmiany sprzętu
  • reorganizacja bazy danych w wyniku zmiany sprzętu (np. po wystąpieniu awarii sprzętu lub w razie zmiany sprzętu wynikającej z Kontraktu)
  • wykonywanie okresowych zadań optymalizacyjnych
  • konfiguracja systemu operacyjnego pod kątem wydajności
  • monitorowanie wydajności systemu operacyjnego
  • administracja modułem BASIS
  • kopia systemu - odświeżenie systemu rozwojowego lub testowego
  • wykonanie kopii systemu (np. do testów)
  • kopia mandanta np: 4 razy w roku)
  • instalacja poprawek SAP (Hot Package ABA i BASIS)
  • instalacja poprawek jądra systemu SAP
  • instalacja dodatkowego języka
  • administracja kolejką wydruków
  • administracja zadaniami wykonywanymi w tle
  • administracja systemowymi zadaniami wykonywanymi w tle
  • administracja innymi zadaniami wykonywanymi w tle
  • analiza i zmiany systemu zalecane w raportach Early Watch
  • zlecanie sesji Early Watch w SAP
  • analiza błędów aplikacyjnych nie będących błędami wykonania.
  • analiza błędów wykonania – DUMPS (w tym niestandardowych programów SAP i innych dostawców).
  • analiza logów systemowych SAP
  • zarządzanie profilami instancji i trybami pracy
  • analiza i korekta błędów DB
  • monitorowanie zajętości miejsca w przestrzeniach bazy danych (TABLESPACE).
  • monitorowanie zajętości miejsca na dyskach.
  • eksport / import bazy danych
  • instalacja poprawek jądra bazy danych.
  • upgrade bazy danych, dogrywanie FixPacków
  • administracja systemem operacyjnym
  • nadzorowanie systemu, zgłaszanie awarii 7T, usuwanie awarii
  • zarządzanie systemem monitorowania (Manage Engine oraz narzędzia monitorowania na poziomie systemów operacyjnych, baz danych i systemu SAP)
  • zgłaszanie awarii do serwisu, w uzgodnieniu z 7T
  • nadzorowanie przeglądów i napraw dokonywanych przez autoryzowany serwis
  • analiza i korekta błędów OS
  • administracja użytkownikami systemu operacyjnego
  • konfiguracja systemu operacyjnego zgodnie z polityką bezpieczeństwa
  • uaktualnianie oprogramowania systemu operacyjnego
  • rozbudowa sprzętu, jeżeli wynika to bezpośrednio z Kontraktu lub jest konieczne z uwagi na wystąpienia awarii
  • administracja środowiskiem SAP
  • administracja użytkownikami OSS
  • implementacja not OSS i poprawek wg zaleceń SAP
  • modyfikacje obiektów standardowych SAP
  • wsparcie prac serwisu aplikacyjnego SAP
  • zarządzanie połączeniami SSM – OSS SAP

 

Jeżeli wynika to bezpośrednio z Kontraktu lub jest konieczne z uwagi na wystąpienie awarii:

  • instalacja serwerów SAP
  • instalacja hardware’u
  • instalacja systemu operacyjnego
  • instalacja baz danych 
  • instalacja systemu SAP
  • konfiguracja optymalnych parametrów pracy systemu
  • analizy wydajności serwerów
  • dostarczanie aktualnej wersji oprogramowania SAP GUI
  • ochrona antywirusowa i zabezpieczenie przed nieupoważnionym dostępem w zakresie utrzymywanego środowiska
  • dokumentacja techniczna systemu SAP w zakresie modułu Basis
  • dokumentacja techniczna baz danych
  • dokumentacja techniczna systemu operacyjnego Windows
  • zarządzanie systemem backupu

 

Niniejsza strona wykorzystuje pliki „Cookies ”. Kontynuując jej przeglądanie, wyrażasz zgodę na ich zbieranie oraz wykorzystywanie. Pamiętaj: warunki przechowywania lub dostępu do plików „Cookies” można określić w przeglądarce. Szczegółowe informacje nt. plików „Cookies” dostępne są w Polityce Cookies.

Algorithms of success

Kontakt

7Technology Sp. z o.o.
tel. +48 65 615 78 00, e-mail: info@7technology.pl   

Nurtują Cię jakieś zagadnienia techniczne? Potrzebujesz szybkiej oferty, konsultacji? Skontaktuj się z naszymi ekspertami?